tisdag 11 februari 2014

Vilken natt!

Hej!

Usch vilken natt rent ut sagt..
Jag har inte sprungit på toa som jag brukar och inte heller har bebisen i magen hållit mig vaken utan det har värkt som tusan i mina fötter och speciellt hälarna.
Jag har ju jobbat lördag, söndag och måndagen och det känns verkligen nu att jag är långt gången in i graviditeten.
Fick sätta mig upp mitt i natten för att massera vänstra hälen och sedan lägga två kuddar under för att få upp benet lite.
Det hjälpte lite men jag vaknade om och om igen av värken, typiskt..
Nu är det iallafall bättre, lite öm bara. Men nu jobbar jag inte igen förens den 22 och den 23e Feb.
Folk har börjat fråga mig när jag ska sluta jobba...
- Jag vet inte... Säger jag då för jag vet verkligen inte.
Jag mår ju bra förutom att jag får ont i fötterna efter 2-3 dagars arbete så jag vill ju jobba sålänge jag orkar.
Men tanken är väl att jag ska sluta i början av april kanske. Men jag tar en dag i taget.

Jag blev så glad igår på jobbet förresten..
Det kom fram en kille som kanske var 2-4 år äldre än mig som ville ha hjälp med köksmaskiner men jag skulle precis gå upp och sätta mig 5 minuter så kollegan fick hjälpa honom.
Efter att jag hade vilat och sedan hjälpt en annan kund så kom han fram till mig och sa
- Du, detta är väl inte å vanligt i Sverige, och detta är en komplimang.Jag var inte intresserad utav köksmaskinerna. Det var bara ett tecken för att få prata med dig.
Jag ser att du är gravid och är förlovad men måste säga att du är så himla söt!

Jag blev så generad när han sa så då han var helt normal motsats med vissa andra kunder som kan säga så till oss anställda på jobbet haha.
Jag tycker iallafall det var gulligt utav honom och komma fram för att säga det :)

Påtal om annat.. så ska jag strax baka schackrutor kaka för första gången men det är nog inte svårt.
Har börjat baka mer och mer nu. Jag vet inte om det har någonting med graviditeten att göra men jag har fått sug på det och igår fick jag sug efter att sy mina egna haklappar till den lille men får se med det.. Måste få tag i en symaskin isåfall hehe

Bild på kakorna kommer senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar