fredag 17 januari 2014

Växande mage

Tänkte att jag kunde lägga ut en bild så ni kan se hur min mage har växt på några veckor.
Jag tjatade ofta om att min mage inte växte någonting och folk sa ofta till mig att man inte kunde se att jag var gravid. (Då var jag ändå i kanske vecka 15)
Sedan när jag jag gick in i v.20 så pang! Då kom magen och den bara växer och växer. Vilket jag älskar..
Dock är det lite segt att man har spräckt ett par mammabyxor när man skulle sätta på sig sockarna haha!
Bebisen sparkar för fullt och den blir bara starkare och starkare. Jag har känt den sedan v.17 och nu är jag i v.25 (24+6) oj ja, jag går visst in i vecka 26 imorgon!!
Jag har försökt filma magen när den sparkar som värst men varje gång och då menar jag varje gång jag tar fram mobilen för att filma så blir det helt stilla... Busunge!

Juste, i måndags var vi hos våran BM för att kolla blodvärde b.la samt lyssna på bebisens hjärta för första gången.
Jag hade lite lågt järnvärde så nu har jag börjat äta järntabletter.
Bebisen hjärta låg på 139 slag/min vilket är normalt.


Här kan ni se skillnad på bara 5 veckor :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar